♥ Webbdesign (Fråga vad du vill!)

Just nu sitter jag med "examination 2" i min kurs som heter Webbdesign med CSS som jag läser vid umu (Umeå universitet) faktiskt ganska intressant, fast ändå svårt och krångligt..

Just "examination 2" som det är inlämning på denna vecka handlar om boxmodeller det är väldigt likt bloggdesign när man håller på och fixar med det.. Så lite känner man allt igen, men det jobbiga och krångliga är att man har en anvisning till examinationerna som ska vara exakt på millimetern eller också px och em som det så fint heter på detta språk jag läser.

T.ex. på koder är (Som jag sitter och pluggar) är body, header, footer och a alltså typ likadant som i bloggdesignen så de har man koll på.. Men sen tillkommer det mängder av andra som t.ex. punktlistorna som är ol, li eller ul Inte så hajj på det ännu dock. Även finns det något som heter p osv.

Kanske ska uppdatera min design här på bloggen ju längre jag kommer i kursen, så kan jag ta lära av det jag lär mig på kursen. Alltid bra att använda det man lär sig, för annars glömmer man bort så lätt.


Om ni vill jag ska ta reda på något som rör webbdesign/ bloggdesign som ni vill ha reda på, fråga mig gärna så ska jag försöka ta reda på svaret.. Har ju kanon (universitetsutbildade) lärare nu som nog kan svara på det mesta jag frågar. Alltid kul att hjälpa till! Kanske kan underlätta också så lär jag mig ännu mer än det jag måste enligt pappren / kursen. Så fråga på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0