Tema; "Vad jag borde lärt mig i skolan"

När jag tog studenten fick jag en bok av min syster, som hette "Vad du borde lärt dig i skolan -men inte hann med eftersom livet kom emellan" skriven av Thomas Björklund. En ganska bra bok faktiskt såhär efter man tagit studenten och vill komma ihåg allt man lärt sig i skolan under alla de åren man gick i skolan.

Så jag tänkte börja en tråd här i bloggen där jag skriver lite varje dag om något specifikt, så jag iaf. håller min kunskap i liv och kanske lär mig något.. För vem vill inte vara allmänbildad?

Denna vecka har jag valt att rikta mig in på ämnet "Svenska". Jag har läst A+B+C kurserna i Svenska på gymnasiet, alltså så har jag läst svenska hela min skol tid, vilket jag älskar för det skadar aldrig att lära sig svenska eftersom vi bor i just Sverige.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0