110601 - Onsdag

God morgon!

Jag har inte skrivit så mycket här som jag skulle ha velat men det har med att mina ögon inte är bra ännu och jag ser fortfarande väldigt suddigt men har dock inte ont längre i ögonen.. Var hos läkaren på uppsala sjukhus i går och tog bort den skavande linsen, så det är skönt men jobbigt att inte kunna leva sitt normala liv eftersom jag inte får anstränga ögat, titta på tv kan jag glömma, likaså vara inne på datorn och skicka sms.. men jag gör det ändå fast det är jobbigt för mina ögon, men det blir bara en kort stund i taget.

Har inte jobbat något denna vecka, får hoppas att jag kan jobba i morgon! Blir galen av att inte jobba, dagarna är väldigt långtråkiga och jag vill träffa mina kolleger och återgå till det "normala livet" igen.

Det är svårt att förklara hur jag ser och jag vet att människor är väldigt intresserade av att inte kunna se.. Leker "blind" osv. men jag lovar när man sitter i den situationen där det inte går att välja om man ser eller inte, hur man ser är det inte speciellt roligt och inget att skämta.. För det är pest!

Mitt mål det här året är att försöka ta körkort, fast när jag ringde till Syncentralen i uppsala sa hon att jag inte kan ta det ännu inte ens med glasögon! Men optikern skulle försöka så jag kunde få ta det.. Det är vårt mål.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0