Brytningsfel & förändring på hornhinnan

Var på synundersökningen i dag och shit vad suddigt jag såg helt ärligt!

Optikern sa att jag hade ett brytningsfel som kallas astigmatism och är någon slags förändring på hornhinnan.

Han förklarade jätte bra men han skulle skicka en remiss till ögonläkaren på Uppsala sjukhuset så han hoppades att jag skulle få tid så fort som möjligt där så de kunde kolla vad de kunde göra åt mina ögon..

Optikern rådde mig att ha solglasögon under dagen när jag var ute, eftersom det kommer in för mycket ljus i mitt öga och därmed att jag kisar.. Så ska lyda hans ord! men kommer se helt sjukt ut! men det är många som har solglasögon såhär års för ögonens skull..

Hoppas det inte är något allvarligt fel nu på mina ögon, men läkarna är duktiga nuförtiden så ska inte oroa mig i onödan nu!

Kommentarer
Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

God morgon sötis!

Sovit gott?

Postat av: elina

sv: haha precis! :D joo allt är bra med mig,meddig med hoppas jag? :)

Postat av: Netty♥

sv' ligger i sängen och svarar på kommentarerna som kommer in, själv? :)

Postat av: Netty♥

sv' okej :)

Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

- tack ;) Vad ska du göra idag då?

Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

- försöka att inte bli sjukare ;(.

Postat av: Netty♥

sv' ska förmodligen till älskling, annars vet jag inte :)

du då?:)

Postat av: Netty♥

sv' okej så roligt de låter :)

Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

- tack ;9,

Postat av: Netty♥

sv' ja de får vi hoppas på :)

Postat av: ALEXANDRA FRÅN SKÅNE

sv: Hehe ja bättre sent än aldrig att säga god jul =P blir snarare gott nytt år och god fortsättning istället :) Allt bra med dig idag då? Varit ute på rean någonting och fyndat? :)

Postat av: sandra

Härligt :) Jorå det är fint med mig. Vad ska du göra för skoj på Nyår då :)?

Postat av: Netty♥

sv' göra idag?:)

Postat av: sandra

hehe okej va kul (: jag ska på middag sen blir det fest med vännerna :)

Postat av: Netty♥

sv' haha låter roligt :)

ska bara ta de lugnt :)

Postat av: Linnea

sandra sv; aa visst gör de =) de du ska göra låter också kul =)

Postat av: Linnea

sv; hehe aa visst gör de =) men jag lovar sen i kväll kommer man vara helt slut hehe.. aah oki =)

Postat av: Netty♥

sv' haha jo jag kan tänka mig de :D

Postat av: Linnea

hahha aa :)

Postat av: Netty♥

sv' men då sover du iallafall gott inatt :)

Postat av: Madeleine

Allt bra med dig annars? :D

Postat av: Cajsa

god morgon!

jo det funkar. händer idag då?

Postat av: Kashaya

Hoppas du får en tid hos läkaren snart och att det inte är någon större fara med ögonen.

Postat av: TOVE

sv;allt bra annars idag? (:

KRAM♥

Postat av: Jennie ♥

sv: nej vad synd med din syn :/ hoppas det går att göra något åt :/ allt är fint med mej :) har tråigt bara...

Postat av: Viktoria | Marks största blogg♥

härligt :) jodå allt är jätte bra med mig också , vad gör du nu då?

Postat av: felicia

svar: Jo, bara fint här med :)

Postat av: Becca

sv: svarar på kommentarer :)

allt bra med dej idag?? :D

Postat av: MADDES

Hoppas du får tid snabbt så du kan få hjälp!

Postat av: felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Ska först äta och så med familjen och gästerna som vi kommer få :) sen ska jag träffa lite vänner tror jag!

Vad ska du själv hitta på, på nyår?

Postat av: Linnea

sv; låter mysigt =) ska hem till min pojkvän o äta middag med massa vänner o sen dra vidare =)

Postat av: Linnea

sv; =) joda det är bra här sj? =)

Postat av: Linnea

sv; aarå det är bra här sj? =)

Postat av: Linnea

sv; jadu händer inte så mycket i dag hehe sj?

Postat av: Becca

sv: Det är bra med mig! Hur är det själv?



Hoppas du får en tid snart. All snö gör det så vitt ute, så det är inte så konstigt att man kisar. Jag gör det också, så du är inte ensam :)

Postat av: Linnea

sv; jag gör inte så mycket ska snart sova hehe sj? =)

Postat av: Cajsa

typ samma.. :P

men i morron ska jag träffa en kompis. :) Ska bli skönt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0