♥ Orkar inte..

Kom hem för ett tag sedan från shopping-rundan och ja, jag hittade faktiskt 2 par skor, ursnygga enligt mig.. (Visar sen)

Sitter just nu här iaf.  framför min dator med en kopp kaffe i handen och samtidigt läser igenom nästa uppgift jag ska göra i kursen "It-säkerhet". Måste faktiskt slänga ur mig lite positivt och negativt om denna kurs, jag vet att det är på högskola och snäppet svårare än kurser på gymnasiet osv. när det gäller examinationer, redovisningar osv.

Det positiva och roliga i kursen (Hittills) var när vi skulle ta reda på lösenord till en lösenordskyddad fil -tex. worddokument eller en pdf-fil, detta gick snabbt och var superroligt eftersom jag fixade det så bra! Plus att jag fick beröm av läraren..

Allt som är relativt lätt och inte för svårt är roligt tycker jag, sen när det blir svårt blir det grymt tråkigt!


Det negativa i kursen i nuläget är att vi ska ta reda på massa saker som handlar om att skicka e-mejl där det tydligen är mycket som spelar in.. T.ex. som bygger på olika modeller eller s.k. nivåer osv. det här är väll roligt i sig att få reda på hur det fungerar osv. men nu ska vi ta reda på ip-adresser, hur många som kan användas och varför man kan ha samma ip-nummer utåt i ett hushåll fast man har flera datorer, för ip-numret måste vara unikt.. osv.

Ja, ni förstår det är mycket trams just nu om routrar, ip-nummer och OSI-modellen osv. Ska iaf. försöka att ändra min attityd och tänka "Det här är roligt, värt att veta" osv. för då blir sitt arbete mycket roligare, bättre och framförallt bättre gjort. Enligt mig handlar allt om sin egen inställning till saker och ting, har erfarenhet av det från gymnasiet.. För där hade jag inget speciellt favorit ämne utan tog allt på seriöst allvar och inbillade mig att allt var intressant osv.

Nu ska jag återgå..    

Kommentarer
Postat av: nickie

cool blogg, effekten när man kommer in och så :) jätte snyggt!!

Postat av: elinaeek

älska shoppa ! :D haha

Postat av: MenJagVetInte - Lite snyggare, lite bättre.

usch, har typ den kursen i skolan också..super svår =/

Postat av: Stina

Bra att du kämpar på iaf. :)

Postat av: Lia

nickie: Aa eller hur, men tack iaf =)

Postat av: Lia

elina: Ja men eller hur =)

Postat av: Lia

MenJagVetInte: Ja men visst är den svår =/

Postat av: MenJagVetInte - Lite snyggare, lite bättre.

Ja verkligen =/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0