♥ Bloggtemat i "Efter tio"

Malou von Sivers leder programmet Efter tio som sänds på TV4 efter klockan 10 på vardagarna, och veckans tema är bloggning. Jag följer inte någon storbloggare, men klart man kikar in lite då och då men det blir dock inte ofta.

Själva grejen är iaf. att de har pratat om hat i bloggvärlden t.ex. vad man uttrycker sig i sina egna blogginlägg samt även om hatiska kommentarer man får. Min fråga är varför man ens går in på en blogg och just kommenterar ett inlägg av hatiska skäl, för mig finns det ingen logik i det. Jag skulle aldrig kommentera något hatiskt eller kränkande mot någon i någons blogg som jag aldrig träffat eller känner personen i fråga. Det känns så långt borta i min värld, men tydligen så tycker människor om att klanka ner på människor. Jag tror att människor där ute är så arga på t.ex. Kissie som skriver elakt i sina blogginlägg och då kan jag förstå mer varför man gör så, men inte om man skriver om vanliga saker..

Har för mig att jag hört någonstans att den där Kissie uttryckt sig att hon gjort framgång genom att skriva på ett sätt som ger reaktion hos människor och då menar jag inte som att hon tycker att abort är okej utan mer hennes åsikt om människor att de är fula, tjocka osv. ingen har ju med det att göra hur man själv vill se ut! Räcker det inte att tidningar och liknande signalerar ett sånt ideal och får människor att må dåligt redan där, speciellt unga tjejer!

Tycker bara det är tråkigt att detta förekommer och "verkar" vara acceptabelt. Hörde också att Malou von Sivers sa att den där Kissie blivit avstängd (flera gånger eller?) men har ändå inte blivit avstängd helt, utan ändå får fortsätta som hon gör fast från något annat domän, hur sjukt är inte det igentligen? Man blir ju oftast avstängd av en anledning.. Borde man inte lära sig att det är fel och inte fortsätta på samma spår?

Vet inte vad jag ska skriva mer, tycker bara att det är tråkigt att det finns människor som tycker om att trycka ner andra människor än att "höja" andra ist.

Tycker det är en bättre egenskap hos människor att få andra att må bra och inte tvärtom. Det går bort, nej förresten, det går mer än bort!


Kommentarer
Postat av: jeliin

Sv jo vi har bara plugg just nu har haft 3 prov den här veckan och ska ha 2 prov i mrogon

Postat av: Nina

Vilken tur :) Då gör det inget om jag frågar dig om lite mer saker då (a) Hehe.



Ja, verkligen. Okej, vilken skola har du gått på? Jag gick först på Enebyskolan, sedan på Futurum.

Postat av: Linnea

Nina; Härligt :)

Postat av: Lindah Marie

Bra skrivet! Jag fick en taskig kommentar häromdan av nån som inte vågade stå för vem hon var. Fegt! Annars har jag bara fått snälla kommentarer.

Skulle aldrig själv skriva nåt elakt till nån jag inte känner, det finns inte i min värld heller!

Men jag visste inte att Kissie var sån..Har inte kollat hennes blogg speciellt noga.

Himla söt du var iaf! :) Snygg blogg! Jag kommer kika in igen!

Kram

Postat av: Linnea

Lindah Marie; Ja men eller hur håller med.. Ne men precis inte jag heller =/ Tack så mkt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0